
Уряд України заявляє про те, що всі міста України знаходяться в однакових вихідних умовах, оскільки ціна на газ начебто скрізь однакова. Уряд уважає, що різниця в тарифах на централізоване теплопостачання виникає через використання різних за ефективністю технологій виробництва і транспортування тепла, а не корупції, яка існує в країні.
Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман закликав мерів подати чіткий план модернізації і розвитку житлово-комунального господарства на 2019-2020 рр., щоб більшість коштів, виділених українським урядом, були інвестовані саме в оптимізацію виробництва тепла та його розподіл, адже від цього також залежить вартість тепла.
На ремонт і обслуговування тепломереж українським урядом на місцях для підготовки до опалювального сезону 2018-2019 рр., було виділено 12,5 млрд. гривень. Із цих коштів, на жаль, було використано лише 3 млрд. гривень.
В Україні існує понад 20 000 км тепломереж, із них понад 7000 перебувають в аварійному стані. У минулому році органи місцевого самоврядування в Україні спромоглися відремонтували тільки 240 км.
Уряд України заявляє про те, що ціна на газ для теплопостачальних організацій нібито однакова. Але за тарифами на тепло у нас є велика різниця за вартістю тепла в різних містах країни. Вартість тепла та води на місцях залежить від технології виробництва, обліку та заходів енергозбереження. За це відповідальна влада на місцях, оскільки їй належить 98% теплопостачальних підприємств і мережі.
По-перше, в структурі витрат домогосподарств за спожиті житлово-комунальні послуги 79% - це тепло. На думку уряду, істотно зменшити нарахування можливе за рахунок установки 100% обліку теплової енергії.
По-друге, у багатьох містах закінчилася схема перспективного розвитку теплопостачання. Вона, на думку уряду, повинна була зняти всі ризики, щоб не було скарг від населення.
Друга проблема виявляється в тому, що уряд витратив мільярди гривень на дотації НАК "Нафтогаз України" через нібито низькі тарифи. З бюджету майже 114 мільярдів в 2014 році передали "Нафтогазу" в якості прямої дотації на покриття збитків.
От і виходить, або населення платить завищений тариф, або уряд України знаходить гроші та збільшує наші борги, але покриває збитки НАК "Нафтогазу". Всі кошти, які український уряд направив НАК "Нафтогаз" на покриття збитків, могли й були б витрачені на потреби населення: ремонт доріг, шкіл і на соціальний захист населення країни.
Станом на сьогоднішній день НАК "Нафтогаз" не отримує дотацій із бюджету. При цьому, на субсидії влада в 2019 році хоче витратити 55 млрд. гривень. Але при всьому цьому чомусь заробітна плата адміністративно-управлінського персоналу НАК "Нафтогаз" у 2019 році складе 191,58 тисяч гривень. Це в 18,6 разів перевищує середню зарплату населення по всій Україні.
Уряд зобов'язав НАК "Нафтогаз" і теплопостачальні організації безкоштовно встановити громадянам близько трьох із половиною мільйонів лічильників. Це допоможе зменшити кінцеве навантаження на вартість природнього газу для побутових споживачів. Також уряд доручив Національній комісії з питань регулювання ринку електроенергетики і комунальних послуг, Антимонопольному комітету, Державній службі з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів провести ретельні перевірки організацій, що постачають енергоресурси, накласти відповідні штрафи й захистити споживачів від необґрунтованих платіжних вимог.
Однією з основних умов впровадження та вирішення вищезазначених питань є очищення влади від корупціонерів та відділення бізнесу від влади. Якщо влада протягом всього часу після свого призначення не ліквідувала корупцію, то вона або не хоче цього робити, або не є владою, яка на будь-що здатна. Тому першочергово необхідно виключити корупційну складову під час інвестування коштів в оптимізацію виробництва тепла, посилити контроль за своєчасним використанням коштів, виділених на ремонт і обслуговування тепломереж, та забезпечити захист споживачів від необґрунтованих платіжних вимог теплопостачальних організацій.