Веду один діалог по знайомству із нашим громадянським рухом. Людина досить цікава і розумна. Приводжу один цікавий епізод.

Михайло.

Бачу, що ви чомусь не хочете відповідати, в чому є різниця між правами громадянина і негромадянина. Вочевидь, у вас (у республіканців) все-таки немає чіткого розуміння цієї різниці. В такому випадку, дивним виглядає ваше бажання обов'язково поділити людей на дві категорії, якщо причини і критерії такого поділу нікому не відомі. 

Твердохліб

Дякую Михало, за Ваш допис.

Мені не вдається Вам пояснити головну сутність нашої ідеології. Але пропоную намагатись це робити до тих пір, доки все вийде.🙂 Тому наступна спроба:

  1. Ми взагалі не хочемо ділити населення на громадян і НЕгромадян. Наша позиція проста: КОЖЕН МАЄ БУТИ ГРОМАДЯНИНОМ! Це безумовна наша позиція. Якщо б було можливо це зробити практично, то ми б це зробили. Але це неможливо. Бо будуть ті, хто не зможе виконувати функції громадянина, і ті, хто не захоче виконати функції громадянина. Тому, хочемо ми чи не хочемо, то в суспільстві будуть дві категорії громадян. І не ми їх ділимо, а сама природа суспільства так проявляється. І сьогодні такий поділ є в будь-якій країні світу. Це дієздатні та недієздатні, це ті, хто ходить голосувати чи не ходить голосувати, це ті, хто має бажання щось робити задля України і не має. Тих, хто не має такого бажання, ми називаємо соціальними дронами.
  2. У нас сьогодні дійсно немає чіткого розуміння, чим мають відрізнятись громадяни від НЕгромадян відносно їх прав та обов'язків в майбутній Громадянській республіці. Є тільки чітке розуміння, що така різниця має бути. Сьогодні в Україні є така різниця, якщо порівнювати громадян України та негромадян. І така різниця є в більшості країнах світу.

А ось саме яка має бути різниця в майбутній Громадянській республіці, то це буде вирішувати майбутній уряд Громадянської республіки. Ми це питання розглядали і прийшли до висновку, що поки нема сенсу на даний час це питання конкретизувати. Бо все буде залежати від конкретних обставин на той час, коли такі норми будуть прийматись. Більше того, якщо уряди Громадянської республіки будуть змінюватись, то і закони про права й обов'язки НЕгромадян також можуть змінюватись. І, навіть, без зміни уряду це також може змінюватись. Ну наприклад. Якщо в країні буде йти бурхливий економічний розвиток, то це буде вимагати створення нових робочих місць. Може так статися, що й на державну службу будуть прийматись НЕгромадяни, якщо це буде доцільно. Тобто введення чи закриття певних прав та обов'язків для НЕгромадян буде залежати від конкретних обставин, від необхідності задля розвитку країни.