Наберіть в Гуглі слова «Інструкція НБУ №174». Ця інструкція буде на першому місці. А потім знайдіть в цій інструкції пункт 1.21. в розділі IV. Там будуть такі слова:

«Квитанції/чеки банкоматів, що формуються з використанням платіжних пристроїв за результатами операцій з приймання готівки для зарахування її суми на рахунки …  мають містити такі реквізити:

платник;

отримувач;

код отримувача;

номер рахунку отримувача;

найменування банку (філії, відділення) отримувача;

код банку отримувача».

 

Все нібито зрозуміло. Але, як виявляється, не для працівників Інвестиційного відділення Київського ГРУ «Приватбанку» (м. Київ, вул. Деревлянська, 8), яким керує Кириленко Лариса і заступник керуючого Оксана Журавська.

Як виявляється працівники банку не знають цього пункту і здійснюють платежі без вказання обов’язкового реквізиту, а саме «платника», що є грубим порушенням.

Для більшості випадків для клієнтів це немає особливого значення. Але  є випадки, коли ця інформація є принциповою. Так, через відсутність такої інформації Державна фіскальна служба України не може компенсувати витрати, понесені громадянами на  навчання або, наприклад, недержавне пенсійне забезпечення. Тобто через помилку банку втрачаються реальні гроші громадян.

Недавно саме такий випадок і трапився особисто із Головою ГО «Поступ» Максимом Твердохлібом. Банком був здійснений платіж, як виявилось, із цим грубим порушенням зазначеної інструкції. Через що ДФС відмовила в відшкодуванні втрат в розмірі 1379,53 грн.

Ситуація банальна. Податкова попросила взяти в банку уточнюючу інформацію (довідку), де вказати прізвище платника, яке через порушення Інструкції  НБУ №174 не було чомусь вказано. І все, питання було б вичерпано.

І ось тут почалось. Банк відмовився…

І не просто відмовився. Він навіть відмовився приймати лист-заяву із вимогою зробити таку довідку. Заступник керуючого Інвестиційного відділення Оксана Журавська відмовилась написати на заяві навіть те, що вона відмовляється її приймати. А коли клієнт зробив спробу зняти це нахабство на відео, щоб зафіксувати порушення його законних прав на звернення громадян, то викликала озброєну охорону через кнопку тривоги (ту, яку натискають, коли банк грабують). Це все зафіксовано на відео, яке знімала інша людина рядом і до якого ми, ще маємо повернутися. Озброєна охорона прибула, подивилась на цю ситуацію, на цього «клієнта-грабіжника» та на цю пані Оксану…. і поїхала з банку…

Це вже потім, після відповідних дій (ряду письмових заяв) клієнту подзвонив відповідальний працівник центрального апарату «Приватбанку» і приніс свої вибачення. Пояснюючи, що заступник керуючого Оксана Журавська не мала права не приймати заяву і викликати озброєну охорону в цьому випадку. Але далі ситуація почала продовжувати нагнітатись.

Заяву із вимогою надати довідку, де вказати платника, довелося відправляти через пошту заказним листом. Тут вже банк, все-таки прийняв її для розгляду.  Але все одно відмовив. Мотивуючи тим, що у відділенні не знають, хто платив. Тобто працівники банку письмово підтвердили факт порушення Інструкції НБУ №174, пункт 1.21.

Після цього було написано вже зразу дві заяви. Одна на адресу Національного Банку України, а другу до пана Петра Крумханзла. Петро Крумханзл – це прізвище іноземця, чеха, математика, який з січня 2018 року очолює «Приватбанк». Чому саме найбільший банк України очолює іноземець, і саме при якому почали творитися подібні речі, це, мабуть, має бути окремим питанням розгляду.

Національний банк України відреагував швидко. Написав відповідь, що «Приватбанк» грубо порушив вимогу інструкції, лист № 50-0007/56938 від 24.10.2018р.. Але вже в розмові пояснив, що таких випадків у них саме із «Приватбанком» дуже багато. І що громадяни реально втрачають гроші через порушення банківських інструкцій. Так, наприклад, одночасно із зазначеною справою, НБУ готував відповідь одному студентові, де саме через таку ситуацію він втратив біля 4000 грн, які направляв на своє навчання. Тобто виходить, що «Приватбанк» у нас як той болт, із лівою різьбою, на яку не можна знайти відповідну гайку із правою різьбою!

 

Йдемо далі. Клієнт (М. Твердохліб, він же Голова ГО «Поступу») почав наводити докази, що платив саме він особисто. Запропонував переглянути відео камер спостереження, де це видно. Але банк відмовився, сказавши, що дані з камер вже стерті.

Потім було запропоновано звірити підпис на квитанції (яка є в наявності) із картками зразків підписів, які теж є в банку. Але банк і тут відмовився. Бо, як сказала заступник керуючого Оксана Журавська: «Картки і підписи нічого не значать». Необхідно відмітити, що рахунок ГО «Поступ» відкрито саме в цьому відділенні і тому там є нотаріально засвідчені картки зразків підпису Голови організації, а саме Твердохліба М.

Ні. Шановний наш «Приватбанк» як броня. Не можна пробити нічим.

Так це ще не все. Вони прислали листа, в якому знущаючись, написали наступне: «Не маючи змоги виконати Ваші вимоги, сподіваємось, що це не вплине на наші подальші стосунки».

Ні, шановні банкіри, мають таки вплинути! Не клієнти мають йти геть від такого банку, а такі банкіри мають якнайшвидше зникнути з української банківської системи!   Бо банк державний і ми просто не маємо права цю катавасію залишити просто так. Керуючий Інвестиційного відділення Кириленко Лариса та заступник керуючого  Оксана Журавська мають бути звільнені. А ті, хто має стежити за суворим дотриманням законів в банку, який їм довірили керувати, включаючи і пана Петра Крумханзла мають бути попереджені про неналежне виконання ними своїх функцій.

Власником «Приватбанку» є держава, яка реалізує повноваження власника через Міністерство фінансів України. Вимагаємо від В.О. Міністра фінансів України Маркарової О.С. розглянути це відкрите звернення та створити робочу групу щодо розбору по суті зазначених фактів і виявлення інших фактів. А також компенсації постраждалим через порушення працівниками «Приватбанку» законів, якщо такі постраждалі нададуть свої вимоги.

Також звертаємось до всіх громадян. Якщо хтось потрапив в подібну ситуацію із ДЕРЖАВНИМ «Приватбанком», то повідомити про це громадянську організацію «Поступ». Ми ці звернення будемо фіксувати та направляти до Мінфіну, щоб вони вживали відповідних заходів. Контактні дані є на сайті організації «Поступ».

 І на останнє.

Проект цього відкритого звернення було надано керуючому Інвестиційним відділенням  Кириленко Ларисі Петрівні з метою дати шанс мирно врегулювати цю ситуацію. Факт того, що це звернення все-таки опубліковано в пресі свідчить про те, що шановні наші банкіри чхати хотіли на все це. Їм байдуже. Коломойського вже нема серед хазяїв банку, а держава – не хазяїн, можна і начхати!

Проте розумні люди знають робітничу українську приказку: «На будь-який болт із лівою різьбою завжди знайдеться гайка із правою різьбою!». Це завжди діяло без будь-яких виключень!