Сподіваюсь, всі знають термін «бігборд» або «білборд» - це великий рекламний щит, тобто велика дошка оголошень. Так от, організація «ПОСТУП», нарешті, доросла до встановлення свого першого бігборда. Як сказали деякі – ми вийшли з підземелля в світ. Хоча і до цього ми вели різну активну публічну діяльність, в тому числі і в Фейсбуці.

Як виявилося, замовити бігборд для реклами не така вже і проста річ. Але про це далі, а починалося все із збору коштів. Як відомо, організація «ПОСТУП» фінансується виключно за рахунок членських внесків. Ми збирали необхідну суму близько 5 місяців поспіль. Зважаючи на кількість учасників зі збору коштів, видно, що не всі підтримали ідею встановити бігборд. Хтось казав, що це нічого не дасть. Хтось не був згоден із дизайном бігборда чи слоганом на ньому. А хтось просто не вірив в нас.

Мета бігборда – викликати емоції у людини і привернути увагу до себе.

Демократію ГЕТЬ!!! Саме такий слоган був розміщений на нашому бігборді. Білі букви на чорному фоні. 

Чому саме це? Мета бігборда – викликати емоції у людини і привернути увагу до себе. Зауважимо, не важливо, які емоції, позитивні чи негативні, негативні, навіть, краще. Головне привернути увагу до себе. І ми свого досягли, наш мем «Демократію ГЕТЬ» та в чорно-білих кольорах викликав шквал емоцій. Хтось назвав нас фашистами, хтось агентами кремля, хтось п’ятою колоною, а хтось просто бовдурами. В соцмережі Фейсбук розгорнулись досить активні обговорення, люди викладали фото нашого бігборда і ділились враженнями.

Звичайно, для абсолютної більшості було зовсім не зрозуміло, що ми мали на увазі і що це все означає. Але і не було мети все пояснити, була мета зачепити.

Як не дивно, знайшлися і такі, котрі нас зразу підтримали. Але, звичайно, таких поки переважна меншість.

Реклама з фото нашого бігборда на нашій сторінці в соцмережі Фейсбук додала значно нам «вподобань», «стежень», підписників сторінки, та значно покращила активність на сторінці. Нашу акцію можна реально назвати вибухом бомби, маленької, але бомби, на політичному просторі України. Адже до нас ніхто не насмілився заявити публічно, що демократію варто ліквідувати.

А тепер «цікавинки» з самого процесу встановлення бігборда. Адже, впевнені, що багато з вас, навіть, не здогадуються, з чим нам довелось зіткнутись.

Коли настав час організувати встановлення бігборду, ми думали, що це легка справа, знайти рекламну агенцію та домовитись, але насправді виявилось дуже складно!

Загалом ми зателефонували у 12 компаній-операторів знайомих нам особисто, контактів знайомих та просто з інтернету, хтось був посередником, хтось мав борди у власності. Ми хотіли розмістити борд на живій місцевості з великим трафіком людей, після жвавого обговорення дійшли висновку, що це має бути Житомирська траса.

Так ось щодо операторів: спочатку всі були дуже раді дзвінку та новому клієнтові, пропонували багато варіантів за місцем та ціною розміщення, будь-який спосіб оплати, тобто все найкраще для клієнта.

Коли ми відправляли їм [операторам] наш макет «Геть демократію», зразу ж спілкування переходило в іншу площину, багато фірм та місць розміщення зразу відсіювались...

Але коли ми відправляли їм наш макет «Геть демократію», зразу ж спілкування переходило в іншу площину, багато фірм та місць розміщення зразу відсіювались, деякі говорили, що не розміщають політичну рекламу, деякі коментували Конституцію, що в нас демократична країна і наш напис підриває державну цілісність держави, пропонували змінити напис, власники бордів не давали згоду на розміщення, а які були згодні, то ціни піднімали зразу в 2,5 рази, оскільки наш напис рахується, як політична реклама.

Також ніхто не хотів братися за роботу офіційно з договором та з оплатою коштів на рахунок, пропонували готівкою та без договору, і якщо комусь не сподобається наша реклама, то ніхто, ні оператор, ні власник борду, відповідальності не несуть за розміщення. Мовляв, не знаю, хтось надрукував та причепив, ми й не бачили. Був якийсь сюрреалізм, і це повторювалося з кожною наступною рекламною агенцією.

Ми дізнались багато цікавого про цю сферу діяльності: вся політична реклама замовляється готівкою, а це чорний нал, ніяких податків в бюджет, багато власників бордів боятись відповідальності через розміщення неугодної реклами впливовим політикам, і на цьому прикладі ми бачимо яскраво, як влада вже залякала власників бігбордів, що вони бояться розміщувати чиюсь іншу політичну рекламу, встановити рекламу на борд за безготівковий розрахунок – виявляється великою проблемою, що для нас було дуже важливо.

І ми вже були готові відмовитись від цієї справи, повернути гроші поступовцям чи витратити на рекламу у Фейсбуці, якби не велике бажання Максима Твердохліба все ж таки встановити цей борд, на що він сказав, що будемо шукати оператора доти, доки не знайдемо, цей борд нам потрібен.

І нам пощастило, ми знайшли рекламну агенцію, яка все ж таки дала добро на розміщення, затвердили макет, підписали договір, перерахували повну оплату, звісно, в 2 рази вищу за звичайну ціну на комерційну рекламу. Вже чекали, коли настане 1 липня і ми побачимо наш борд, аж коли менеджер повідомив, що власник борду відмовився розміщувати нашу рекламу офіційно, безготівково, що було би дуже добре співпрацювати без договору, але це нам зовсім не підходило, потім ще, що треба підписати додаток до договору про те, що якщо хтось подасть позов до суду на рекламну агенцію за нашу рекламу, то всі збитки несемо ми, ГО «ПОСТУП». І вже коли в розмову втрутився наш юрист Олександр Черниш, розповів директорові агенції, що ми не організація-одноденка і працюємо в правовому полі, вони погодились встановити нашу рекламу.

І ось, дякуючи всім поступовцям за кошти, Сергію Солодкому за збір коштів, Максиму Твердохлібу за натхнення та чарівні «пенделі», Олександру Чернишу за юридичний супровід та Наталії Малихіній за організацію розміщення, наш борд виконав свою функцію, був цікавим та кидався в очі людям, наш лозунг закріпився в мізках громадян, ми отримали багато коментарів та нових підписників сторінки «Поступ» у Фейсбуці, та стали трішки ближчими до нашої мети – побудови Великої України.

Акція по встановленню першого бігборда організації «ПОСТУП» вдалася і досягла своєї мети. Берем курс на встановлення наступного бігборда.

P.S. Слід також зауважити, що всі великі інформаційні агентства і телеканали проігнорували наш бігборд. Та воно і не дивно, адже вони всі у власності олігархії. А, як відомо, наша діяльність це «смерть» олігархії в майбутньому. Тому і такий ігнор. Хоча може просто не помітили ))).