Як і в суспільстві, так і серед членів нашої організації точаться суперечки відносно славнозвісних “євроблях”. Хтось проти, хтось за. У кожного є свої аргументи і кожен по своєму правий. Спробуємо пояснити точку зору Поступу і відповідно наше відношення до руху АвтоЄвроСила.

Що ж, почнемо з того, що є неприйнятним. На даний момент склалась, м’яко кажучи, ненормальна ситуація, коли трапився прецедент, в результаті якого група людей, порушивши закон, завезла автомобілі на митну територію держави. В подальшому, за допомогою сили, актами протесту та тиску на владу намагається легалізувати свій злочин, або ж, іншими словами, узаконити своє порушення. Хіба можна це назвати нормальним? Інша справа, коли ця ж таки група людей провела такі ж самі акції протесту і добилась змін в законодавстві та оподаткуванні, але ДО того як їхати за машинами. Ось тоді честь їм і хвала. Проте, євробляхи – це лише один із прикладів.

Чому б тоді не почати займатись самовільним будівництвом або ж видобутком корисних копалин, а потім просто набрати натовп та узаконити свої неправомірні дії? Наша організація категорично проти такого підходу. Ми однозначно проти порушення закону, незалежно від типу влади. Той, хто йде по шляху «злочин-сила-узаконення злочину», повинен розуміти, що цей шлях веде до анархії та розхитування влади. Хоча, можливо, саме це і є метою протестів. Тоді повинна бути сила, яка зможе взяти на себе відповідальність за повалення влади. А чи є така в нашій країні? Однозначно, ні! Від тих, хто є на політичному горизонті, ми отримаємо просту перестановку персон жадібних до державних коштів. Тобто, абсолютно нічого не зміниться, а стане ще гірше. І хто при цьому більше всього постраждає? Правильно – народ. Систему влади вони не змінять. При цьому, в результаті повалення чинної влади, неминуче буде перехідний період, який принесе хаос та призведе до просідання економіки. А, як відомо, гроші люблять тишу.

Якщо ж казати, що підтримує «Поступ», – це, однозначно, зниження або повна відміна мита на ввіз автомобілів. Не може платити пересічний українець з мізерними доходами більше, ніж європеєць. Можна було б зрозуміти, якби в повну силу працював власний автопром і не «драв три шкури» зі свої же громадян за бляшанки, які анітрохи не краще євроблях б/в. У нас же виходить мито, створене для розвитку внутрішнього виробництва, якого, по факту, немає. Як в тому анекдоті, «де логіка»? Чому б тоді не платити державі за повітря? При цьому, всі ми знаємо, хто є власником вітчизняних автозаводів. Це олігархи при владі. Зрозуміло, що вони себе і підтримують за рахунок громадян. Чому держава, проваливши проект створення власного автопрому, не дає змоги своїм громадянам їздити на нормальних авто? І не треба казати, що всі євробляхи – це старезний мотлох. Вам не подобаються євробляхи і є можливість купити щось дорожче і краще? Купуйте. А що робить людям в селах або невеличких містах? Не всі живуть у Києві. Назбиравши за багато років якусь копійку, вони, нарешті, зможуть змінити діряву “Копійку” на Фольксваген.

Як висновок, хотілось би побажати владі успіхів у пошуках шляхів для виходу із даної ситуації, так як прецедент вже є, і це не сотня авто, а десятки тисяч. Чи зможе влада знайти прийнятний вихід, який би задовільнив автовласників як теперішніх так і майбутніх, побачимо. 

Сімаченко Михайло, член ГО «Поступ» 

Ivan Karasov ВРУ практично кожний період приймається буд амністія, амністія до засуджених, в даному випадку також я рахую треба зробити амністію по ввезених автомобілях до певної категорії осіб. Амністія не може всіх зачіпати і влаштовувати, Біда ще в тому, що більшість половина авто крадені та проблемні. Таким чином, також можуть виплисти на поверхню схеми. На мою думку, одним із основних завдань  є доведення  до автоматизму декларування і щоб кожен чесно сплачував податок.  Стаття гарно написана, окрім просто теорії є практичне бачення проблеми, не кабінетне.

Михаил Симаченко З моєї точки зору, не потрібно придумувати велосипед. Я би застосував модлавський варіант. А це була амністія і всім дали можливість розмитнити за однією сумою - 500 євро. А ось після цього жорсткий контроль та додаткові права поліцейським. Якщо я не помиляюсь, то була така "послуга" - при виявленні правопорушника з протермінованою датою перебування авто (транзит нікуди не дінеться) на території країни, відбувалась її екстрадиція через той прикордонний перехід, який  вона заїхала, АЛЕ з поліцейським ескортом по тарифу 0.5 євро за кілометр.

Артур Муляр Проблема України не в євробляхах. Просто останні наглядно показують те, що в Україні не має, ні верховенства закону, ні сили натовпу.Та якщо натовп переможе, буде зрозуміло, що в країні ще й влади не має. Взагалі усе "добре". Не потрібно рахувати ціну розмитнення. Ми не на базарі. Спочатку необхідно визначитися із законністю дій. Якщо дії незаконні, то про яке розмитнення може йти мова? Це теж саме, що скоїти злочин (крадіжку, рейдерське захоплення майна, вбивство), а потім визнати це правомірною угодою  або надати розписку, що сам на себе наклав руки.
Перекладіть незаконні дії на себе і зрозумієте, що не бажаєте вчинення цього з Вами, особисто.