
Всім відомо, що в старіших багатоквартирних будинках є велика проблема з обліком тепла. При вертикальній розводці тепломереж лічильники потрібно ставити на кожну батарею. Ми добре розуміємо, що технічних задач, які не можна вирішити, немає в принципі.
Так, треба переробити, переварити труби, можливо, невеликий ремонт зробити, все це зрозуміло, проблема в тому, що ніхто не хоче цим займатись. Як тільки хтось зі споживачів хоче це зробити, виникає багато перепон. Треба узгодити це з постачальником тепла (в нашому випадку, це Київтеплоенерго), де зразу ж скажуть, що цього неможливо зробити, типу немає законодавчої бази, ще якась єресь. Все це блокується, тому що теплогенеруючим компаніям вигідно, щоб менше споживачів могли контролювати споживання, так вони більше можуть списувати свої втрати на споживачів, і ніхто ніколи нікому нічого не доведе ні в одному суді.
Тобто доки не має пристрою обліку, на всі ці квартири можна списувати втрати тепла. За нашою інсайдерською інформацією від високопосадовців Київтеплоенерго, кількість тепла, яка видається в тепломережу, менша, ніж кількість тепла, за котру платять споживачі без індивідуального обліку тепла. Тарифи завищені настільки, що коли люди заплатять всі розрахункові цифри, то сумарно виходить більше, ніж генерується тепла від котельні, це сумарно по Києву. Київтеплоенерго всі свої втрати вішає на споживачів.
Для чого ще потрібен облік тепла?
Споживач повинен мати можливість регулювати кількість спожитого тепла, а не сплачувати за тими методиками розрахунку, які нав’язує Київтеплоенерго. Так, споживач не може регулювати ціну цього тепла, оскільки хто продає, той і диктує ціну, але він може регулювати кількість споживання. Якщо грошей немає чи хоче зекономити, прикрутив, сидить в холоді, але і не платить, як, наприклад, з електроенергією, а тут виходить, грошей немає, платити за тепло не має змоги, чи, наприклад, поїхав у відпустку, і не хоче сплачувати за тепло, а все одно нараховують.
Ще яка проблема: восени вже холодно, тепла немає, ми вже платимо, а весною, вже жарко, в квартирі парко, вікна відкриті, і ми ще платимо. Виникає абсурдна ситуація: нам нав’язують цю послугу без змоги регулювати споживання.
Нас не цікавлять технічні аспекти, будь-яку технічну задачу сьогодні можна вирішити, потрібно мати бажання. А нинішня влада, та й минула, показує, що не хоче це вирішувати, в т.ч. Київтеплоенерго не хоче вирішувати цю задачу. Чому? Все просто: їм вигідно мати якомога меншу кількість споживачів тепла з індивідуальним обліком. На всіх цих споживачів можна повісити всі свої втрати. Так роблять не лише по теплу, також така схема по воді та газу. Всі втрати розкидають рівними частинами на тих споживачів, у кого немає індивідуального обліку.
Також вся ця сфера дуже корумпована, споживач не може взяти будь-якого сантехніка, який поставить теплолічильник, потім його зареєструвати в Київтеплоенерго і користуватись ним. Йому обов’язково нав’яжуть свою дружню спеціалізовану монтажну організацію, яка візьме більше грошей, оскільки частину потім роздасть у вигляді відкатів в Київтеплоенерго. І виникає питання, споживач і згоден поставити лічильники на кожну батарею, але виходить дуже велика вартість. Якщо взяти фірму зі сторони, яка не є дружньою Київтеплоенерго, то вона ніколи не зможе офіційно здати цей теплолічильник в експлуатацію, бо знайдуть тисячу причин, щоб не підписувати акт введення в експлуатацію.
Ми хочемо звернути увагу влади на цю проблему, щоб теплопостачальник або знайшов шляхи для встановлення теплолічильників, або встановив таку вартість, яка б не обтяжувала бюджет споживачів. Як з усім цим боротись: всім зрозуміло, що кожен споживач тепла поодинці ніхто, кожен споживач послуг Київтеплоенерго поодинці ніколи не зможе виграти цю битву, не встановлення теплолічильника, нічого. Єдиною можливістю звернути на себе увагу є масові неплатежі, тільки таким чином ми можемо змусити владу ворушитись і вирішувати цю глобальну всеукраїнську проблему.
Має діяти принцип: нема лічильника - нема оплати за тепло!
Приєднуйтесь до нашого руху, разом ми скоріше досягнемо мети!