Реформа правоохоронної системи

Ми продовжуємо нашу роботу по поданню урядового циклу матеріалів з метою сприяння уряду в побудові Великої України. А для цього потрібно провести реформу правоохоронної системи і вирішити проблему корупції. Нижче приведений витяг з Доктрини «Громадянська республіка», в якому розписаний план реформи. В цьому матеріалі розглянемо першу та другу позиції.

РОЗДІЛ V. ПЕРШОЧЕРГОВІ РЕФОРМИ
РЕФОРМА ПРАВООХОРОННОЇ СИСТЕМИ. ЛІКВІДАЦІЯ КОРУПЦІЇ.

«При реформуванні правоохоронної системи, в першу чергу, необхідно вирішити проблему корупції. Ми виходимо з наступного принципу: якщо влада протягом шести місяців не ліквідує корупцію, то вона (влада), або не хоче цього робити, або не є владою.

Для досягнення мети — ліквідації корупції в Україні, необхідно як мінімум:

1.Політична воля влади, яка може, наприклад, бути реалізована через створення антикорупційного органу, що підкорядковуватиметься верховній владі, яка за нього і має відповідати. Якщо влада скаже, що антикорупційний орган погано працює, то вона є нікчемною і її слід прибрати.

2.Очищення влади від корупціонерів.

3.Відділення бізнесу від влади.

4.Підвищення мінімальної заробітної плати чиновникам до рівня не менше, ніж в 2-3 рази вище від середньої зарплати у країні. Одночасне дотримання жорсткого контролю відповідності доходів чиновників їх витратам. Їх невідповідність має вести до неминучого покарання. Сам факт невідповідності – це кримінальний злочин.

5.Максимальне спрощення системи отримання дозволів, погоджень та інших регуляторних функцій держави.

6.Застосування моральних чинників впливу.

7.Широке залучення громадськості до контролю.

8.Провокування хабарів та запровадження (за необхідності) комісійних за надання інформації про хабарників.

Саме реалізація зазначених позицій і становитиме суть перших кроків у боротьбі з корупцією. Без них подолати корупцію неможливо. Реалізувати ці позиції може тільки влада, яка буде мати саме бажання і волю навести порядок у країні.»

Пояснення:

1.Політична воля влади, яка може, наприклад, бути реалізована через створення антикорупційного органу, що підпорядковуватиметься верховній владі, яка за нього і має відповідати. Якщо влада скаже, що антикорупційний орган погано працює, то вона є нікчемною і її слід прибрати.

Відповідає Володимири Пелих. За давньою традицією у всіх бідах та невдачах винні «попередники», а реформаторам не вистачає часу чи повноти політичної влади, адже завжди є певні сили, котрі “встромляють палки в колеса” та заважають працювати. Зараз ми бачимо, що у Верховній Раді є абсолютна більшість, котра має всю повноту влади для впровадження дієвих реформ. Спершу потрібно почати з реформ правоохоронної системи, ВІЛом якої є корупція. Для її викорінення, та ефективного очищення правоохоронної системи від корупціонерів, насамперед, потрібно створити по-справжньому дієвий антикорупційний орган. Котрий має цілком та повністю бути підконтрольний лише реальному центру влади. Адже лише в цьому випадку влада буде спроможна цілковито контролювати та впливати на його роботу та нести відповідальність за нього. Така позиція буде сприяти швидкому досягненню результатів у всіх гілках системи. Звісно проти цієї системи будуть виступати противники реформ, звісно ті, хто “в долі”, але маючи політичну волю, навіть, з ними можна домовитись.

Наразі, в уряду є вся повнота влади для впровадження будь-яких реформ, питання лише в тому чи у нього є політична воля для цього. Адже, як показує світовий досвід, якщо влада не долає корупцію на протязі шести місяців, то це або не влада, або вона не хоче цього робити.

2. Очищення влади від корупціонерів.

Відповідає Максим Твердохліб. Чи можливе подолання корупції, якщо у владі будуть залишатись ті, які приймали участь в корупції? Які сколотили капітали на корупції собі або допомогли своїм патронам?

Так, можливо, якщо влада збирається боротись із корупцією лише на словах. Тоді вкрай необхідно мати саме такі кадри. Бо вони вже навчились так себе вести, щоб якісно імітувати боротьбу із корупцією, але принципово нічого не змінювати. Це необхідно для заспокоєння населення. Щоб дожити до наступних виборів і спробувати їх виграти.

Якщо ми кажемо про реальну боротьбу із корупцією, то всі розуміють, що очищення влади від корупціонерів – одна з необхідних умов.

Але сказати, що влада повинна це зробити – це нічого не сказати. Бо, як виявляється, будь-яка влада, яка прийшла на принципах демократичних виборів (ГРОШІ → ВИБОРИ → ПРИХІД ДО ВЛАДИ → ПОВЕРНЕННЯ ГРОШЕЙ ІЗ ПРИБУТКОМ), завжди буде пов’язана із корупціонерами. Як бути? Це вже питання до конкретної влади. Що вони вибирають: розраховуватись із тими, хто допомагав їм перемогти чи не втрачати довіру громадян і зробити те, що необхідно зробити – прибрати всіх корупціонерів з влади? Досвід історії каже, що такий вибір зробити вкрай складно. В більшості випадків влада не здатна зробити принциповий вибір – прибрати корупціонерів. Бо тісно пов’язана із тими, кого треба прибирати. В цих випадках замість очищення влади від корупціонерів здійснюються точкові окремі акції. Коли під виглядом очищення здійснюються звичайні політичні репресії. З метою перерозподілу сфер впливу. Тобто робиться бутафорія.

Якщо влада серйозно хоче вирішити питання очищення від корупціонерів, то вона має здійснити люстрацію окремих категорій громадян. По, перше, необхідно люструвати всіх народних депутатів, які були нардепами за всіх попередніх режимів. Всіх! І своїх також! Повністю люструвати весь суддівський корпус. Бо він втратив довіру у людей назавжди і весь. Люструвати тих, хто займав керівні посади всіх правоохоронних органів, податкової, митниці, тощо. Всі ці категорії – це люди системи. Які працювали в системі і на систему. Корупційну систему.

Буде помилкою, якщо почати розбиратись, чи є підтвердження у посадовців їх статків. Це забере багато часу і все одно не вирішить проблему. Бо спритні посадовці, як вода крізь пальці, просочаться крізь ці перепони. Повна і тотальна люстрація певних категорій посадовців. Це єдиний механізм очищення влади. Якщо цього не робиться і не планується, то це означає тільки одне: влада не взяла курс на боротьбу із корупцією.

Хтось може сказати, що буде несправедливим, якщо разом із корупціонерами будуть люстровані і нормальні. Ті, які не були задіяні в корупційних схемах. Ні! Таких на вищих посадах в корупційній країні не буває! Таких просто не призначають на посади, якщо вони не сприймають діючу систему.