Вхід
Контакти
Мапа сайту
Телефон:
044 360 1795

НАПРЯМОК «ЗАХИСТ» У ДІЇ: ПІКЛУВАННЯ ПРО ЖИТТЯ І БЕЗПЕКУ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ ЗА КОРДОНОМ

Зображення користувача ПОСТУП.

Поступінформ №519 (14.11.2013 – 20.11.2013)

Стаття підготовлена Редакцією за погодженим

текстом і згодою Андрія Рижкова, члена ГО «Поступ»

У 488 і 494 номерах газети «Поступінформ» була висвітлена моя занепокоєність ситуацією на Корейському півострові, що безпосередньо стосувалася безпеки моєї сім'ї і мене особисто. Проблема була в напруженні відносин між Північною і Південними Кореями та неодноразовими відвертими погрозами Північної Кореї розпочати війну з сусідньою країною, навіть з можливістю використання ядерної зброї. На той час Посольство України в Республіці Корея (РК) не надало мені якісної інформаційної підтримки, яка спостерігалася у посольствах інших країн в РК при взаємодії з їх громадянами. Тобто, ситуація була невизначена і я відчував глибоке занепокоєння за мою сім'ю.

Оскільки я є членом ГО «Поступ», на моє звернення оперативно зреагували представники напрямку «Захист» нашого громадянського об'єднання, за що я їм вдячний. До органів державної влади, зокрема до Міністерства закордонних справ (МЗС) України, були неодноразово надіслані громадянські за¬пити від імені організації «Поступ» щодо вищезазначеної теми. Крім того, для надання справі більшого суспільного резонансу, від імені ГО «Поступ» на медіа-сервісі YouTube був викладений відеоролик стосовно занепокоєності громадян України рівнем готовності Посольства України в РК до ймовірної ескалації конфлікту між Північною і Південними Кореями.

В результаті напрямок «Захист» отримав відповідь від МЗС України, яку важко назвати достатньою. Нижче я коротко охарактеризую лист від чиновника Міністерства закордонних справ, який за моєю суб'єктивною оцінкою можна спростувати головним запитанням: «Якщо у Посольства України в РК добре налагоджена комунікаційні робота із співвітчизниками у Кореї, чому саме після серії наших запитів на сайті Посольства з'явилося набагато більше інформації, що спрямована на допомогу українцям у екстрених ситуаціях?».

Отже, найважливішими елементами відповіді МЗС на запит ГО «Поступ» для мене є наступні:

1. У відповіді МЗС зазначено, що 10-го квітня 2013 року, перед можливими випробуваннями балістичних ракет Пів¬нічною Кореєю, військовий контингент США та Південної Кореї був приведений у стан підвищеної бойової готовності «для ефективного реагування». Того ж дня представник Міністерства оборони РК заявив про плани розгортання системи протиракетної оборони на території країни. Таким чином, ймовірність війни була реальною.

2. На противагу викладеному вище пункту, далі у відповіді МЗС зазначено, що 9-го квітня 2013 року (за день до можливого випробування балістичних ракет), відбувся брифінг посадових осіб, на якому було зазначено, що «ознаки активної підготовки збройних сил КНДР (Північної Кореї) до ведення військових дій проти РК відсутні». Таким чином, ситуація стрімко змінювалася і її важко було спрогнозувати навіть експертам, адже різниця між повідомленнями 9-го і 10-го квітня суттєва.

3. У відповіді МЗС також йдеться про те, що 2008 року була призупинена Кумкангська туристична програма, для відновлення якої проводиться робота. Тобто, туризм був дещо обмежений, і це також не є позитивною рисою ситуації, адже туристи - джерело додаткових надходжень до бюджету.

4. Нарешті, у відповіді МЗС зазначено, що «Інформація ... про відсутність загрози життю та безпеці іноземних громадян була оперативно розміщена на сайті української дипломатичної місії в РК. Також були оприлюднені відповідні рекомендації громадянам України». Навіщо було розміщувати рекомендації громадянам України в Республіці Корея, якщо загроза була відсутня? І якими саме були рекомендації, якщо я особисто звертався до Посольства України в РК і не отримав їх в зрозумілому і деталізованому вигляді? Таким чином, відповідь від МЗС на запит ГО «Поступ» є класичним прикладом «дипломатичних від¬писок», за які ніхто не несе відповідальності.

5. На наше запитання про суму, закладену у статтю на випадок непередбачених обставин в бюджеті Посольства України в РК, у відповіді МЗС вказано, що така є. Але ми, громадяни України, так і не отримали інформацію, яка ж це сума. Чому? Ми ж українці і держапарат існує саме за рахунок платників податків, за наш з вами рахунок. Хіба ж це секретна інформація, розкриття якої буде загрожувати національній безпеці? Таким чином, за моєю суб'єктивною оцінкою Посольство України в РК працює не прозоро, а МЗС покриває це відписками на громадянські запити.

Підводячи підсумок, я можу з впевненістю сказати, що не вирішив би проблему нормального контактування з Посольством України в РК без роботи напрямку «Захист». Разом ми звернули увагу Кабінету Міністрів України на діяльність Міністерства закордонних справ України і підзвітних йому посольств. Але найголовніше, після громадянських запитів від організації «Поступ» на сайті Посольства України в Республіці Корея нарешті виклали достатньо інформації щодо правильного поводження українців у випадку виникнення форс-мажорних ситуацій.

СТАТУС ДАНОЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СПРАВИ: МЕТА ДОСЯГНУТА, СПРАВУ ЗАКРИТО.

Відповідь міністерства зовнішніх справ України до ГО «Поступ»